Școli și medii interioare

Sunt școlile sănătoase?

Sunt școlile sănătoase?

Sănătatea mediilor închise și a școlilor este un fenomen de “cod roșu”. Copiii sunt deosebit de sensibili la efectul poluanților din interior. Prezența ridicată a acestora din urmă în școli, precum și climatul cald-umed al încăperilor, care favorizează dezvoltarea acarienilor și a ciupercilor din praful de casă, au contribuit la creșterea incidenței și prevalenței bolilor respiratorii cronice, a astmului și a alergiilor în copilărie.

În Europa, se estimează că poluarea din interior este responsabilă de 4,6% din decesele din toate cauzele și de 31% din anii de viață ajustați în funcție de dizabilitate (DALY) la copiii cu vârsta cuprinsă între 0 și 4 ani. Având în vedere sensibilitatea mai mare a copiilor, aerul din mediile de viață în care aceștia petrec cel mai mult timp, acasă și la școală (percepute ca fiind printre cele mai sigure medii), este adesea contaminat cu niveluri semnificative de poluanți.

Impactul negativ asupra performanțelor școlare

Studiile efectuate în Europa încă din anii 1990 au arătat că astmul recurent la copii și adolescenți a fost asociat pozitiv cu mulți factori din mediul școlar, inclusiv umiditatea, COV, inclusiv formaldehida, mucegaiurile, bacteriile și alergenii.

Studii recente efectuate în școli din Europa de Nord și din Italia au arătat că o calitate a aerului și condițiile de microclimat sub nivelul optim pot, de asemenea, să influențeze în mod negativ performanța elevilor în activitatea școlară.

Impactul negativ asupra performanțelor școlare

Studiile efectuate în Europa încă din anii 1990 au arătat că astmul recurent la copii și adolescenți a fost asociat pozitiv cu mulți factori din mediul școlar, inclusiv umiditatea, COV, inclusiv formaldehida, mucegaiurile, bacteriile și alergenii.

Studii recente efectuate în școli din Europa de Nord și din Italia au arătat că o calitate a aerului și condițiile de microclimat sub nivelul optim pot, de asemenea, să influențeze în mod negativ performanța elevilor în activitatea școlară.

Analiza timpului petrecut în medii închise

Curiozități

Anul de viață ajustat în funcție de dizabilitate sau DALY (Disability-adjusted life year) este o măsură a gravității generale a unei boli, exprimată ca număr de ani pierduți din cauza bolii, a dizabilității sau a decesului prematur.

Analiza timpului petrecut în medii închise

Școală și acasă 90%

O țintă sensibilă în ceea ce privește poluarea interioară este reprezentată de școli, având în vedere vulnerabilitatea copiilor și a tinerilor care își petrec o mare parte din timp între zidurile școlii. Fiecare mediu este expus la diverși poluanți care subminează salubritatea: săli de clasă, birouri, laboratoare, biblioteci, săli de sport, toalete, amfiteatre, cantine. Fiecare dintre aceste medii poate avea surse și poluanți specifici, precum și un microclimat caracteristic.

Sursele potențiale de COV în astfel de medii pot fi: sistemul de încălzire, curățarea încăperilor cu detergenți, materialele de construcție, dezinfecția și combaterea dăunătorilor, utilizarea vopselelor și a solvenților, precum și însăși prezența ocupanților care folosesc produse de igienă personală, parfumuri, deodorante și fixativ.

La acestea se adaugă emisiile potențiale provenite de la materialele educaționale, cum ar fi markere, vopsele, cleiuri, produse din cauciuc. Printre acești poluanți, un rol important îl joacă micropulberile și acarienii care se hrănesc cu ele. Și ar trebui să fie expulzați definitiv din clădire.

Il blog della salute

Sistem Air Group – Tecnoplus S.r.l. 2017 – 2024 - P. IVA IT01432070181 Num. REA PV 185869 - Capitale sociale 99.900 € i.v.